Deser zdrowożercy :)

14:40

Witajcie :)
Wysoka temperatura i coraz więcej słońca powodują, że mamy ochotę na coś chłodnego, lekkiego i najczęściej słodkiego. Żeby jednak powstrzymać się od nadmiernego kupowania sklepowych słodkości, postanowiłam przygotować deser, który nie tylko zaspokoi podniebienie każdego łasucha, ale będzie miał także cudowny wpływ na nasz organizm za sprawą swoich składników.
To deser uniwersalny, w którym można dowolnie komponować swoje ulubione smaki, a także zmieniać proporcje, czy ułożenie warstw w zależności od swoich upodobań :)


Składniki :
  • jogurt naturalny
  • nasiona chia - 1 łyżeczka
  • płatki jaglane (błyskawiczne) - 3 łyżki
  • płatki orkiszowe (błyskawiczne) - 3 łyżki
  • miód - 1 łyżeczka
  • masło orzechowe (min. 95 % orzechów) - 1 łyżeczka
  • gorzka czekolada  (min. 75 % kakao)
  • wiórki kokosowe
  • kiwi
  • borówki
  • rodzynki
  • sezam, dynia, słonecznik
  • orzechy włoskie
1.Płatki jaglane i orkiszowe osobno ugotować lub zalać wodą i pozostawić na chwilę lub nic nie robić i wykorzystać je bezpośrednio na surowo.
2. W miseczce wymieszać jogurt naturalny z chia oraz z miodem i odstawić do lodówki.
3. Gdy płatki jaglane i orkiszowe ostygną, wyjąć z lodówki jogurt z chia i przygotować wszystkie składniki :
- zetrzeć na tarce czekoladę
- obrać i pokroić w plasterki kiwi
- umyć (jeśli kupione) lub odmrozić (jeśli mrożone-u mnie zbierane w tamtym roku) borówki
- pokruszyć orzechy
- ewentualnie dodać trochę miodu lub innego słodzika do płatków
4. W dowolnym plastikowym kubeczku lub szklanym słoiku układać warstwy. Moja propozycja (od dołu) :
  1. Garść borówek.
  2. Płatki jaglane.
  3. Płatki orkiszowe.
  4. Jogurt z chia i miodem.
  5. Rodzynki.
  6. Kiwi.
  7. Płatki orkiszowe.
  8. Płatki jaglane.
  9. Masło orzechowe.
  10. Jogurt.
  11. Starta czekolada, borówki, kiwi, wiórki kokosowe, słonecznik, dynia, orzechy.
5. Zajadać od razu lub wstawić do lodówki na kilka godzin.






  • bardziej bogate w kwasy omega-3 niż łosoś
  • zawierają więcej wapnia niż mleko
  • źródło : magnezu, fosforu, białka, błonnika
  • zapobiegają miażdżycy
  • regulują ciśnienie krwi
  • regulują poziom cukru we krwi i zmniejszają insulinoodporność
  • mają działanie przeciwzapalne, zwalczają infekcje
  • stymulują wzrost kości, skóry i paznokci
  • opóźniają procesy starzenia
  • dzienne zapotrzebowanie to max. 15 gramów (ok. trzy łyżeczki)



  • zawiera więcej białka, cynku, miedzi, selenu i wit, A i E niż ziarno zwyczajnej pszenicy
  • w orkiszu dominuje ważny dla organizmu kwas tłuszczowy - kwas linolenowy Omega-3
  • źródło błonnika
  • odznacza się zawartością substancji biologicznie czynnej, która wzmacnia układ odpornościowy
Lubicie takie desery ? Jakie są Wasze ulubione połączenia ?

Emilia :)

You Might Also Like

42 komentarze

  1. Wygląda super pysznie i pewnie tak samo smakuję. Ostatnio staram się odżywiać dość zdrowo (oczywiście nie popadając w psychozę). Więc takie rzeczy są dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) taki deser może się przydać w każdej chwili :)

      Usuń
  2. Uważam, że to genialny przepis! Sama robiłam podobny deser, ale bardziej ubogi, bo tylko słodziłam jogurt naturalny miodem, mieszałam z płatkami jaglanymi i dodawałam rozmrożone owoce jagodowe. W Twoim przepisie występuja inne ciekawe składniki. Na pewno przepis mi się przyda :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie desery, a twój wygląda obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetyczny i zdrowy oby wszystkie desery takie byly😀

    OdpowiedzUsuń
  5. o jaaa, dajcie mi takie cudo! idealne źródło energii po treningu! a ja teraz mam fazę na musy owocowe- 2 garści mrożonych jagód lub owoców leśnych lub truskawek zalane szklanką maślanki i zblendowane- nie dość że idealne na upał to jeszcze milion razy lepsze w smaku niż lody:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musy owocowe uwielbiam. Szybkie, pyszne i zdrowe :)

      Usuń
  6. Hmm jakie lubię desery ? Zdecydowanie ten Twój bym polubiła :) Ja chyba każdy deser kocham, który nie zawiera białego cukry, tylko właśnie jest taki z miodem i naturalnymi słodkimi owocami, no może jest tu wyjątkiem niezdrowa bita śmietana, która jest moją miłością :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma jakąś słabość, a bita śmietana rzeczywiście jest pyszna i raz na jakiś czas na pewno nie zaszkodzi :)

      Usuń
  7. Wygląda super i z chęcią wypróbuję :) Nigdy jeszcze nie jadłam płatków orkiszowych więc to dobry moment, żeby spróbować :)

    PS ale się zgrałyśmy, bo u mnie też deser z chia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) już widziałam, Twój deser też jest świetny :)

      Usuń
  8. Dzisiaj miałam okazję na drugie śniadanie zjeść granole z mango i powiem szczerze, że takie drugie śniadania daje niezłego kopa.
    Twoja propozycja jest bardzo wyrafinowana, wygląda super, i chyba jest dość pochłaniająca czas. Jeśli znajdę czas w weekend to z pewnością wypróbuję, bo uwielbiam takie niecodzienne desery!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pochłania dużo czasu. To zależy od tego jaką wersję wybierzemy i co dodamy. Deser na pewno wart spróbowania :)

      Usuń
  9. Jakby pojawił się taki wypasiony deser gdzieś w kawiarni to byśmy się nawet nie zastanawiały nad jego kupnem :D Szkoda, że te kubeczkowe desery są takie ubogie w knajpkach :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, takie desery w kawiarniach itp. są zdecydowanie za mało bogate w dobre składniki, dlatego chciałam zrobić swoją wersję - na bogato :D

      Usuń
  10. Jestem zdrowożercą! Chcę taki zjeść, ale usunąć masło orzechowe! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem zdrowożercą! Chcę taki zjeść, ale usunąć masło orzechowe! :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczywiście świetny zdrowy skład :) prezentuje się ekstra

    OdpowiedzUsuń
  13. Deser marzenie :) Ależ bym teraz taki sobie podjadała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł na zdrowy deser! Aż zgłodniałam, patrząc na Twoje zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super Ci to wyszło! Uwielbiam takie deserki we wszytkich kombinacjach :) Ostatnio zajadam się codziennie owsianką z kasza jaglana zblendowaną z masłem orzechowym i miodem na ciepło, wychodzi fajny budyń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne połączenie, musi świetnie smakować. Lubię desery o konsystencji budyniu :)

      Usuń
  16. Uwielbiam takie cuda! Na pewno wypróbuję to zestawienie składników.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie pyszności i w dodatku samo zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że pełny ten deser aż po brzegi! :) Dużo tam pyszności, aż oczka by jadły :)

    OdpowiedzUsuń
  19. O tak! Bardzo lubię tego typu desery! MNIAM! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda bardzo apetycznie! Ja przed chwilą wsunęłam pokaźną porcję pizzy i na deser niestety już miejsca nie zostało ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Samo dobro ,tak pięknie zrobionego deseru aż szkoda jeść. Przypomina mi lody Koral koktajlowe, tylko w zdrowej wersji oczywiście i taki deser wybrałabym zamiast lodów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O jak to pysznie wygląda <3 zjadłabym chętnie

    OdpowiedzUsuń
  23. A czy chia można zastąpić siemieniem? Pyszna propozycja i rewelacyjnie się prezentuje :)
    A przede wszystkim zdrowa!

    OdpowiedzUsuń
  24. To wyglada genialnie! I z pewnościa jest pyszne ;)
    Chyba musze wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  25. Deser rewelacyjny i chętnie zrobię :) Uwielbiam pyszne i zdrowe mniamki :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem wielbicielką zdrowych deserów! :D

    OdpowiedzUsuń
  27. to jest deser tego typu, który się je i nie odczuwa się wyrzutów sumienia. super :)

    OdpowiedzUsuń

Emilia Koziarz. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Prawa autorskie

Uprzejmie informuję, że nie wyrażam zgody na kopiowanie, publikowanie, rozpowszechnianie i/lub modyfikowanie zdjęć wykonanych przeze mnie oraz moich artykułów bez mojej zgody.